У кожній школі є свій
лідер самоуправління, тобто людина, яка стоїть попереду і відповідає не тільки
за себе, але й за тих, кого вона поведе, відповідальна за справу, для якої вона
опинилася попереду. Дуже важливо аби лідер усвідомлював свою відповідальність
перед групою, яку він очолює. Саме тому з метою формування в президентів
шкільних республік розуміння механізмів відносин у групі, лідерських якостей,
вміння бути авторитетом і вести за собою інших 28 березня у Твіржанському
НВК(Мостиської міської ради Львівської області) відбувся семінар-тренінг
«Учнівське самоврядування – школа демократії», який організував та провів
педагог-організатор, координатор учнівських самоврядувань Підбережник С.Б.
спільно з президентом шкільної республіки «ТЕМП» Щербатою І. за участю
педагогів-організаторів, заступників з виховної роботи та лідерів учнівських
самоврядувань закладів загальної середньої освіти Мостиської міської ради.
Оскільки захід відбувався
у формі семінару-тренінгу, учасники виконували інтерактивні ігри та вправи («Я
квітка», «Сильні й слабкі сторони моделей самоврядування», «Цілі і напрямки»,
«Ліс», «Емблема лідерства», «Дерево ідей», «Австралійський дощ», «Я можу бути
лідером, тому що…», «Валіза-кошик-м’ясорубка»), встановлювали правила роботи у
групі, висловлювали свої очікування від заходу, методом «мозкового штурму»
визначили, хто такий лідер. Надзвичайно цікавим для учасників семінару, його
родзинкою, був малюнковий тест «Три тварини», виконавши який, кожен зміг
усвідомити, як його сприймає соціальне середовище, як він бачить себе в ньому
сам та ким є насправді. За результатами тесту, не завжди ці три категорії
збігаються. Одним з головних завдань, яке ставив перед собою організатор
дійства, було стимулювання учасників у пошуках свого розуміння лідерства.
Директор Твіржанського
НВК Книшик С.І. відзначила, що дана тематика є досить актуальною, адже як
майбутні повноправні громадяни діти і молодь відіграють важливу роль у житті
країни. Про це яскраво свідчать події Революції Гідності, початок якої заклали
саме молоді активісти та студенти. Лідерство не має бути формальним, свої
здібності діти повинні активно проявляти під час вирішення важливих питань
шкільного життя, так як лідери учнівського самоврядування теж є учасниками
освітнього процесу. Першозавданням, яке стоїть перед шкільними активістами є
розвиток самоповаги та соціальної компетентності, тому що лідер у школі
сьогодні – це лідер у державі завтра. Взявши на себе відповідальну роль
лідерства, президент шкільної республіки повинен активізувати всіх учасників до
прояву творчих, суспільно значущих ініціатив, в основі яких патріотизм,
національно-духовні цінності, автентична, культурна спадщина держави.
Цивілізоване суспільство
немислиме без дотримання демократичних принципів, і тому потрібно формувати їх
в дітей ще зі шкільної парти. А хто як не позитивний лідер, на якого
орієнтується більшість, здатен цьому посприяти, наголосила методист відділу
освіти, культури і туризму, молоді та спорту Мостиської міської ради Львівської
області Андраш Г.І., яка була присутньою на семінарі. Вона також відзначила, що
лідери учнівських самоврядувань Мостиської ОТГ є доволі активними,
підтвердженням цього є участь в обласних програмах, конкурсах та заходах.
Учасники семінару
висловили подяку за гарний досвід, можливість почерпнути нове та цікаве, що
можна буде застосувати в практичній діяльності та відзначили майстерність,
творчий підхід організаторів заходу.
Немає коментарів:
Дописати коментар