3/16/18

Навчаючи інших – навчаємось самі


        Методичний тиждень у Твіржанському НВК триває. На урок літературного читання у 2 клас запросила Кавій Світлана Борисівна. З метою формування навичок свідомого читання, уміння висловлювати свої думки, розвитку зв’язного мовлення, акторських здібностей, вміння працювати в групах, словесного малювання  епізодів казки педагог ознайомила учнів з творчістю І.Франка та його казкою «Лисичка і Журавель». Для досягнення цілей уроку Світлана Борисівна використала різноманітні форми і методи навчання: гра «Чарівний кошичок» активізувала дітей до роботи на уроці. За допомогою навідних запитань діти намагалися відгадати, що ж знаходиться у кошику, а це сприяло розвитку фантазії другокласників. Використовуючи гру «Чарівна квітка», вчитель вміло погрупувала учнів для роботи в командах. Діти з великим захопленням переглянули відеоролик та презентацію про творчість Івана Франка, а також подивились відеозапис казки «Лисичка та Журавель». Для характеристики головних героїв вчитель використала інтерактивний метод «Лото», який вчить учнів класифікувати предмети. А взаємні запитання, що є однією із форм інтерактивних методів, педагог дуже влучно поєднала з цікавою грою «Чарівний клубочок», яка допомогла дітям  краще  зрозуміти текст. Не обійшовся урок без рольової гри, завдяки якій учні майстерно інсценізувалиСвітлина від Христини Феник. казку «Лисичка і Журавель». Виставка дитячих творів Івана Франка – це своєрідний спосіб заохочення дітей до читання  художньої літератури. Вибіркове читання, читання «ланцюжком», гра «Склади прислівя», інтерактивна гра «Мікрофон», поділ казки на частини – ланцюжок прийомів та методів, які дуже подобалися учням 2 класу. А педагоги, які були присутні на уроці, на декілька хвилин повернулись у своє дитинство.

       Вчитель-класовод Петрага Марія Дмитрівна урок української мови на тему «Неозначена форма дієслова» у 4 класі розпочала у колі на килимку. Діти, взявшись за руки, передавали тепло своїх долонь один одному,  усмішку та позитивний  настрій.
           Методом «Кубування» повторили матеріал про вивчені частини мови, а коли школярі побачили на грані куба словосполучення «неозначена форма дієслова», зробили паузу. Учитель прийшла на допомогу, сказавши, що ця «родзинка» дієслова якраз і буде головною героїнею уроку. Далі запросила вихованців у країну, де живуть усі частини мови. На слова дітей: «Раз, два, три, брамо, відчини», -  брама не тільки не відчинилась, а на ній з'явились аж 6 замків. 6 ключиків – це 6 різних завдань, які потрібно було виконати, щоб потрапити у наступну країну. Неможливо на уроці мови обійтись без каліграфічної хвилинки. Наступне завдання – робота в парах: створення книжечок-лепбуків різних форм. Один учень малює малюнок, інший підбирає дієслова. Працюючи в групах, діти самі підійшли до визначення, що таке неозначена форма дієслова.
      Не менш цікавими були завдання у трьох різнокольорових конвертах. Діти мали можливість самі вибрати для себе завдання, а потім групами проводили їх захист. Заслуговує на увагу і завдання творчого характеру – написати твір на вільну тему. Використовуючи метод «Крісло автора», Марія Дмитрівна запрошувала учнів презентувати свої роботи. Замки один за одним падали додолу, а щоб відкрити останній замок, необхідно було підвести підсумок уроку грою «Абетковий суп». Хтось називає будь-яку букву алфавіту, а учні з цієї букви складають підсумкове речення про урок. Всі завдання виконано, ключі до замків підібрано і четвертокласники потрапляють у країну  МОРФОЛОГІЯ. Варто відзначити майстерність поєднання вчителем-класоводом Петрагою М.Д. нестандартних, інноваційних форм та методів на уроці, високий рівень професіоналізму, творчий, креативний підхід.

Немає коментарів:

Дописати коментар