«Школа
в загальноєвропейському освітньому просторі: місія, імідж, перспективи,
впровадження інклюзивної освіти»
На
таку тему 31 січня відбулося педагогічне читання за участю дирекції та
педколективу. Доповіді готували вчитель початкових класів Петрага М.Д.,
вихователь ДНЗ Мік М.А. та соціальний педагог Феник Х.І.
Розпочала педчитання директор Книшик
С.І., наголосивши на актуальності тематики, яка обговорюватиметься та
зазначивши, що Твіржанський НВК вже вкотре звертає увагу на дане питання:
попередньо в навчальному закладі відбувся міжнародний семінар на тему адаптації
дітей з особливими потребами в загальне освітнє середовище із залученням
спеціалістів цієї галузі. Світлана Іванівна нагадала, що в рамках нових
освітніх реформ Україна переймає європейський досвід, важливими
принципами якого є демократичний підхід, формування життєвих компетентностей та
толерантне ставлення до дітей з особливими освітніми потребами, які в першу
чергу є просто дітьми.
З метою висвітлення питання впровадження
інклюзії в дошкіллі виступила Мік М.А., яка проаналізувала перспективи розвитку
включення дітей з особливими потребами у дошкільні навчальні заклади загального
типу, ознайомила із державними стандартами та законодавством, яке регламентує
цей процес.
Вчитель початкових класів Петрага М.Д. у
своєму виступі підкреслила те, що, як свідчать дослідження, перебування дитини
з особливими потребами в загальному освітньому просторі дуже позитивно впливає на
усі процеси її розвитку. Марія Дмитрівна наголосила, що вчитель-початківець
відіграє важливу роль у процесі інклюзивної освіти, адже саме він формує
первинне ставлення однолітків до особливої дитини, і, звичайно ж, від нього
залежить, на скільки позитивним воно буде.
Феник Х.І. під час свого виступу провела
узагальнений аналіз загальноєвропейських освітніх стандартів, які віднедавна
реалізовують й українські школи. Соціальний педагог зазначила, що важливим
пріоритетом у формуванні іміджу закладу загальної середньої освіти є якість
надання освітніх послуг, що на сучасному етапі реалізується переходом від школи
знаннєвої до школи компетентнісної. Заклад загальної середньої освіти повинен сформувати
у сучасного випускника вміння вчитися протягом усього життя, адже інформація
постійно оновлюється.
Активізація процесу інклюзивної освіти, формування
мобільної особистості, здатної
орієнтуватися у сучасному просторі,
спроможної використати знання на практиці – головні завдання сучасної школи, яка
орієнтується на загальноєвропейські стандарти.
Немає коментарів:
Дописати коментар