2/07/18

Міжнародний навчально-методичний семінар

Новий Закон Ураїни «Про освіту» особливу увагу приділяє удосконаленню впровадження інклюзії. 01 лютого 2018 року на базі Твіржанського НВК відбувся міжнародний навчально - практичний семінар для директорів, логопедів, практичних психологів, соціальних педагогів закладів загальної середньої освіти та закладів дошкільної освіти Мостиської міської ради Львівської області на тему: «Інклюзивна освіта. Психолого-педагогічний супровід дітей з особливими освітніми потребами в контексті Нової української школи». Його метою було вивчення європейського досвіду включення дітей з особливими освітніми потребами в заклади загальної середньої освіти та обговорення ключових пунктів законодавства щодо проблем інклюзії
       Семінар відбувся за участі працівників ЛОІППО у галузі психології, польських спеціалістів  з даного питання та методистів відділу освіти, культури і туризму, молоді та спорту Мостиської міської ради.
       Усіх присутніх зі щирою гостинністю привітала співорганізатор семінару директор Твіржанського НВК Книшик С.І., звернувши увагу на те, що тема, яка зібрала усіх, є доволі актуальною, адже забезпечення  доступності для кожного громадянина, в тому числі для осіб з особливими освітніми потребами, усіх форм і типів освітніх послуг є важливим завданням Нової української школи.
      Корнієнко Ігор Олексійович, завідувач кафедри практичної психології ЛОІППО, кандидат психологічних наук, розкрив суть  психологічного супроводу процесу інклюзивної освіти в контексті Нової української школи та ознайомив присутніх із детальним змістом роботи працівників психологічної служби у даному напрямку. Ігор Олексійович акцентував на тому, що головними завданнями практичного психолога є вивчення особливостей розвитку дитини з особливими потребами, проведення відповідної корекційної роботи, а також налагодження сприятливого психологічного клімату колективу, у якому навчається така дитина.
     Приведа Олександра Миколаївна,завідувач кабінету практичної психології та соціальної роботи ЛОІППО, ознайомила зі змістом психолого-соціального супроводу  дітей з особливими освітніми потребами та з тим, як він повинен бути реалізований, а також надала практичні рекомендації щодо роботи з особливими дітьми. Її колега  Солтис Олександра Іванівна, методист кабінету практичної психології та соціальної роботи ЛОІППО, підготувала презентацію на тему: «Інклюзивна освіта - рівний доступ до якісної освіти». Олександра Іванівна детально зупинилася на змісті нормативно-правової бази щодо даного питання, наголосивши на тому, що у Новому Законі України «Про освіту» важливе значення надається розширенню інклюзії, а це у свою чергу гарантує належні умови доступу до загальної середньої освіти дітей з особливими потребами.
     Божена Баран, директор психолого – педагогічної порадні Перемишльського повіту РП,  виступила на тему: «Навчання учнів з особливими освітніми потребами. Інклюзивне навчання». Під час свого виступу пані Божена ознайомила присутніх із польським досвідом впровадження інклюзивного навчання, підкресливши спільні з Україною пріоритети у даному напрямку роботи, та наголосила, що важливим завданням школи є забезпечити різні потреби особливої дитини (емоційні, пізнавальні, творчі, фізичні, моральні) для того, аби в майбутньому така дитина знайшла саме своє місце у суспільстві. За словами пані Божени, перед школою стоїть надвідповідальне завдання, адже саме цей інститут соціалізації має зруйнувати бар’єри щодо ставлення до дитини з особливими потребами та знайти правильний підхід до кожної з них.  Долучився до слова ще один польський гість Петро Піпка - директор загальноосвітнього комплексу імені Маркіяна Шашкевича у Перемишлі, який розкрив своє бачення на дану проблему та ознайомив із напрацюваннями закладу, який очолює, у цій ділянці роботи.
       Методист відділу освіти, культури і туризму, молоді та спорту Мостиської міської ради Марія Андріївна Бішко, як спеціаліст, що завідує цією ділянкою роботи, ознайомила із процесом розвитку інклюзії в Мостиській ОТГ і  детально зупинилася на роботі  Раденицького  НВК, адже там діє інклюзивний клас. Марія Андріївна зауважила, що за словами батьків та спеціалістів, які працюють із  особливою дитиною, середовище загального освітнього закладу дуже позитивно впливає на неї: в дитини поліпшилися комунікативні вміння, налагоджена взаємодія з однолітками, вона значно краще орієнтується в соціумі.
        Протягом трьох годин  плідної праці  кожен присутній почерпнув для себе надзвичайно цінний досвід стосовно питання, що обговорювалося, і в разі необхідності зможе застосувати його на практиці.






Немає коментарів:

Дописати коментар