4/02/18

Хімічний експеримент. Історична подорож



     Надзвичайно цікаво пройшов урок – турнір з хімії у 8 класі  «Узагальнення знань з теми «Кислоти», який провела вчитель Дмитришин Оксана Євгенівна. Епіграфом уроку слугував вислів Генрі Форда  «Зібратися разом – це початок, триматися разом – це прогрес, працювати разом – це успіх». З метою налаштування на успіх учні під керівництвом вчителя дібрали та записали прикметники, які розпочинаються на літери слова «УСПІХ». Розпочався урок з розшифрування СМС повідомлення, яке надійшло на телефони учнів. Справившись із завданням, діти визначили слово «Кислота», і зрозуміли, над якою темою  працюватимуть на уроці. Використовуючи інтерактивні методи: групову робота,  «Асоціативний кущ», «Дерево рішень», «Порушена послідовність» «Чи знаєте ви терміни», «Третій зайвий», «Ланцюжок», «Хто швидше», «Хімічний марафон» восьмикласники узагальнили знання з теми «Кислоти», їх використання та значення в житті людини. Учні ще раз переконалися, що важливо знати властивості кислот та правила безпечного поводження з ними. «Родзинкою» уроку було використання метода «Навчаючись - вчусь». Діти заздалегідь підготували проекти про використання кислот і вміло провели їх захист.  Адже, про значення кислот потрібно знати і першокласникам, і старшокласникам, і,  взагалі, людині  будь-якого віку. Такі форми роботи відчутно стимулюють пізнавальну самостійність, творчу активність та ініціативу учнів, дають можливість підводити дітей до усвідомленої і емоційно пережитої потреби міркувати і висловлювати свої думки. Восьмикласники зібралися разом, працювали разом й трималися разом. А в цьому  і є успіх. 
    А от характеризувати соціально-економічний розвиток західноукраїнських земель у складі Австрійської імперії в другій половині ХІХ ст., з’ясувати наслідки аграрної реформи 1848 р.; розвивати  уміння працювати з текстовими та візуальними історичними джерелами, складати порівняльну характеристику історичних процесів, встановлювати причинно-наслідкові зв’язки, висловлювати й аргументувати власну точку зору - завдання уроку –дослідження з історії, який з учнями 9 класу провела вчитель історії Кисіль Лідія Олегівна. Тема заняття –«Вплив аграрної реформи уряду Франца-Йосифа 1848 р. на розвиток економіки у західноукраїнських землях». Девятикласники мали можливість показати себе в ролі дослідників, і це їм вдалося. За допомогою метода «Мозковий штурм» учні назвали терміни, з якими у них асоціюється  поняття «Західноукраїнські землі» та показали їх на карті, об’єдналися у три групи та , використовуючи метод «Дерево рішень», виконали завдання: одна група з’ясувала, які позитивні зміни принесла реформа для селян; друга - в чому проявилися залишки кріпосницького господарювання на західноукраїнських землях; третя визначила нові явища в сільському господарстві після проведення реформи. Робота з підручником, з літературними джерелами, в групах – «Історичне фехтування», зі схемами –ланцюжок інтерактивних методів, які вміло використала вчитель на уроці.  Цінність таких  різноманітних методів полягає в тому, що вони дають змогу залучити до активної участі всіх учнів класу, якнайбільше розвивають розумову діяльність дітей, активі­зуючи при цьому різні види мислення, уяву, дають можливість пов’язати вивчення навчального матеріалу з життєвим досвідом. А на завершення уроку учні висловили свої міркування щодо  запитання: «Як вплинула аграрна реформа 1848 р. на розвиток економіки в західноукраїнських землях у другій половині ХІХ ст.?»
     Для проведення такого цікавого заняття, звичайно, потрібна творчість, самобутність, мистецтво вчителя.

Немає коментарів:

Дописати коментар