2/20/22

Досить будувати бар’єри!

 

    Зараз ми будуємо безбар’єрну країну, тому повинні допомагати здобувачам освіти соціалізуватися, будувати тісні контакти з іншими дітьми. Зробити це можливо завдяки безбар’єрній інфраструктурі та інклюзії в закладах освіти. Важливо зрозуміти, що у таких дітей, безумовно, є свої освітні потреби, однак попри це їх не слід виокремлювати від інших. З одного боку, велику роль в цьому відіграють вчителі та керівництво закладу освіти, соціально-психологічна служба, з іншого – батьки інших дітей, які часом не хочуть, щоб їхні сини чи доньки навчались разом з тими, хто потребує трохи більше уваги. Тому вкрай важливо проводити активну інформаційно-роз’яснювальну роботу для усіх причетних до освітнього інклюзивного процесу. Досить будувати бар’єри!
17 лютого 2022 року відбулася зустріч освітянської спільноти практичних психологів, під час якої учасники поспілкувались про бар’єри, з якими стикаються діти разом з батьками та шляхи розв’язання проблеми.
«Безбар’єрність стосується всіх, адже будь-хто протягом життя може потрапити в ситуацію соціального виключення. Безбар’єрність не про захист прав когось іншого, вона про рівні права для всіх, повноцінне життя кожної людини» - наголосила практичний психолог ОЗ «Твіржанський ЗЗСО І-ІІІ ст. - ЗДО», закладу освіти, який приєднався до проблеми залучення дітей з особливими освітніми потребами в загальне освітнє середовище. Адже через інклюзивну освіту діти з особливими потребами можуть крокувати стежиною, яка веде в доросле життя, як активні члени суспільства. І хоча сім’я є основним
середовищем формування людини, вона не повинна бути єдиним агентом
впливу, оскільки особлива дитина потребує спілкування з іншими членами
суспільства і не повинна замикатися в домашньому оточенні. Інклюзивна освіта вчить усіх дітей працювати в команді й того, як потрібно спілкуватися й функціонувати разом з іншими дітьми, у яких інші можливості. Вони вчаться цінувати різноманіття, бачити спроможність інших бути корисними, і це дає дітям відчуття єдності.

 
 
 

Немає коментарів:

Дописати коментар