12/18/18

Правова освіта як невід’ємна складова розвитку суспільства та становлення громадянина України



    Однією з основних гарантій дотримання прав людини є дієвий механізм їх захисту. Він забезпечується обов’язком держави в особі її органів і посадових осіб створити такий правопорядок, у якому звести до мінімуму можливість порушення прав і дати змогу кожній людині захищати свої права від порушень.
     
Ознайомити учнів з основними правами і свободами, аналізувати  правові ситуації щодо дотримання чи порушення основних прав та свобод людини і громадянина, розкрити важливість існування механізмів захисту прав людини в  Україні, вчити здобувати важливу інформацію за допомогою законів України – саме таку мету поставила перед собою вчитель історії та правознавства ОЗ «Твіржанський ЗЗСО І-ІІІ ст. – ЗДО»  Кисіль Лідія Олегівна на уроці правознавства у 9 класі «Механізми захисту прав та свобод людини і громадянина в Україні».
    Для того, щоб пригадати основні права і свободи, учні переглянули презентацію та виконали практичне завдання на встановлення відповідності щодо класифікації основних прав і свобод людини.
     Мотивацією щодо важливості існування механізмів захисту прав та свобод людини був аналіз правових ситуацій, за допомогою яких учні усвідомили, що людям необхідно захищати свої права.
     Метод «коло ідей», який використала Лідія Олегівна, допоміг  з’ясувати учням, куди потерпілі можуть звертатися для захисту своїх прав, хто такий омбудсмен, що таке клопотання, скарги та пропозиції.
    Працюючи із Законом України «Про звернення громадян», діти вивчили, які права має громадянин під час розгляду його звернення, які вимоги щодо звернень, до компетенції яких органів належить вирішення різних питань. Для закріплення своїх знань розв’язували правові ситуації про порушення прав людини.
     
Фундаментальними цінностями сучасного світу є демократія, свобода, повага до прав людини, солідарність та участь. Завданням нового курсу «Громадянської освіти», який вивчають учні 10 класу, є забезпечення цілеспрямованої підготовки старшокласників до функціонування у системі суспільних відносин, сприяння формуванню їхніх особистісних якостей та ціннісних орієнтирів, притаманних громадянинові демократичного суспільства, формування вмінь громадянської участі та громадянської відповідальності. Саме тому в рамках тижня правових знань, під час вивчення теми «Демократична держава»,  учні мали змогу ознайомитися із поняттям «демократія», головними ознаками, цінностями, перевагами та недоліками  демократії, інститутами безпосередньої та представницької демократії. Виконуючи практичне завдання, молоді громадяни , працюючи із текстом Конституції України, вивчили, хто має право голосу, детальніше ознайомилися із порядком проведення референдуму та питаннями, які на них розглядаються. Підбивши підсумки уроку, учні мали змогу висловити своє бачення перспектив утвердження демократії в Україні і усвідомити, що саме від них залежить та якою буде наша держава.

Немає коментарів:

Дописати коментар